Vi ste ovdje
Home > PODRŠKA

PITANJE: Šta je potrebno da bi stranica bila aktivna, odnosno vidljiva na Internetu?

ODGOVOR:

Tri osnovna koraka do online prisustva

  1. Kreiranje izgleda i sadržaja web stranice (design)
  2. Registracija naziva domena
  3. Zakup prostora na serveru na koji se smješta pripremljena web stranica (web hosting) ili vlastiti server. Usluga web hostinga odnosi se na postavljanje web stranica, kreiranje vlastitih e-mail adresa i mailbox-ova, kreiranje baza podataka, instaliranje specifičnih aplikacija, statistika pristupa itd.

 

PITANJE: Kako ubrzati proces registracije naziva .ba domena?

ODGOVOR:

a) U obrazac za rezervaciju naziva domena unesite ispravne podatke i validnu e-mail adresu. Nakon što ispunite obrazac, provjerite vašu elektronsku poštu, uključujući folder tzv. junk pošte (spam, trash) i potvrdite rezervaciju.

b) Dokumente potrebne za registraciju dostavite što prije. Kako bi se proces registracije naziva .ba domena ubrzao, moguće je kopije svih potrebnih dokumenata poslati putem faksa ili e-maila, ali to ne odgađa obavezu dostavljanja originalnog zahtjeva (poštom ili lično) u roku od najviše trideset dana. Forma zahtjeva dostavljena Vam je putem e-maila, a može se preuzeti i na www.nic.ba (download).

c) Nakon što ste dobili predračun za aktivaciju i godišnje održavanje naziva domena i nakon što ste izvršili uplatu, možete nam poslati kopiju uplatnice (faksom ili elektronskom poštom), ili drugi dokaz o izvršenoj uplati. Na taj način UTIC će imati dokaz o uplati prije nego što primi izvod iz banke.

 

PITANJE: Kako izvršiti promjenu podataka vezanih za naziv .ba domena?

ODGOVOR:

Ukoliko želite promijeniti određene podatke za naziv domena koji koristite, to možete izvršiti na jedan od slijedećih načina: a) Online izmjena podataka, koristeći pristupne podatke koje ste dobili e-mailom. Na stranici www.nic.ba možete se logirati sa pristupnim podacima administrativnog ili tehničkog kontakta.

b) Izmjenu možete zatražiti i putem e-maila, sa adrese administrativnog ili tehničkog kontakta, na e-mail support@utic.net.ba ili domain@utic.net.ba.

c) Pismeni zahtjev. U slučaju pravnog lica, pismeni zahtjev potrebno je ovjeriti žigom i potpisom ovlaštene osobe, a ukoliko zahtjev podnosi fizičko lice, zahtjev treba sadržavati broj lične karte i svojeručan potpis. Originalni zahtjev za izmjenu podataka je potrebno poslati poštom ili donijeti lično u naše prostorije.

Za više informacija, posjetite www.nic.ba, ili nas kontaktirajte direktno (live support, e-mail, telefon, faks).

 

PITANJE: Kako registrovati .ba domenu? Četiri koraka…

ODGOVOR:

Četiri koraka za registraciju naziva domena pod .ba domenom

1. Online rezervacija
Na stranici www.nic.ba izaberite opciju „registruj naziv domena“. Na ovoj stranici potrebno je provjeriti zauzetost željenog naziva domena. Ukoliko je željeni naziv slobodan, naznačite da li zahtjev za registraciju podnosi pravno ili fizičko lice, nakon čega se otvara obrazac u koji se unose različiti podaci o nazivu domena i podnosiocu zahtjeva. 


2. Potvrda rezervacije
Nakon što je izvršena online rezervacija naziva domena, automatski Vam je poslan povratni e-mail (na adresu naznačenu u obrascu). Ovaj e-mail odnosi se na potvrdu rezervacije i dodatnu provjeru unešenih podataka, gdje je ostavljena mogućnost ispravke eventualnih grešaka. Nakon toga, u drugom e-mailu, baza će Vam poslati obavještenje da je rezervacija potvrđena i spisak dokumentacije koju je neophodno dostaviti, uključujući i template zahtjeva u prilogu. Nakon što ste izvršili potvrdu, online rezervacija naziva domena je završena.


3. Dostava dokumenata
U roku od 15 dana dužni ste dostaviti dokumente koji su navedeni u e-mailu koji ste primili. Za fizička lica to su originalni zahtjev sa potpisom  i kopija validnog dokumenta sa fotografijom. Pravna lica također treba da dostave originalni Zahtjev za registraciju (na vlastitom memorandumu pravnog subjekta, sa pečatom i potpisom ovlaštenog lica), zatim kopiju ID ili PDV broja ili kopiju rješenja o upisu u odgovarajući registar pri nadležnom organu, ili drugi relevanatan dokument kojim pravna lica potvrđuju svoj status. Strani privredni subjekti dužni su dostaviti i ovjerenu dvojezičnu punomoć.  Dokumente je potrebno dostaviti u UTIC u roku od 15 dana od dana online rezervacije, a original zahtjev najkasnije u roku od 30 dana.  UTIC će po primitku dokumentacije obraditi Vaš zahtjev. Vrijeme trajanja obrade zahtjeva zavisi od broja pristiglih zahtjeva, ali u prosjeku ne traje duže od četiri dana


4. Uplata
Nakon što je zahtjev obrađen i odobren, UTIC će Vam poslati predračun na adresu koju ste naveli kao kontakt za plaćanje (e-mail). Po izvršenoj uplati naziv domena će biti aktiviran.
Registracija naziva domena zapravo je vrlo jednostavna, iako je gore navedeno pojašnjenje detaljno i obuhvata različite opcije. Procedura je također prilično kratka, a zahtjevi se obrađuju brzo. Dužina trajanja obrade zahtjeva prvenstveno zavisi od budućih korisnika – blagovremenog dostavljanja ispravne dokumentacije i uplate.
Ovdje smo naveli proceduru u UTIC-u, koja se nešto razlikuje od procedure registracije naziva .ba domena kod ovlaštenih registrara.

Bitno je znati i slijedeće:
Da bi Vaša stranica bila aktivna, odnosno vidljiva na Internetu, potrebno je da imate i

prostor na serveru (zakupljeni hosting ili vlastiti server). Usluga web hostinga odnosi se na postavljanje web stranica, kreiranje vlastitih e-mail adresa i mailbox-ova, kreiranje baza podataka, instaliranje specifičnih aplikacija, statistika pristupa itd.

 

PITANJE: Naziv domena je deaktiviran. Šta je razlog?

ODGOVOR:

Najčešći razlozi deaktivacije naziva domena su:a) Originalni zahtjev nije dostavljen
b) Neizmirene finansijske obaveze
c) Netačni ili neažurni podaci o korisniku i kontaktima

Razlozi pod dva i tri najčešće su usko vezani. Naime, predračuni za plaćanje i opomene šalju se na adresu kontakta za plaćanje. Ukoliko su navedeni podaci netačni ili neažurni, korisnik neće dobiti obavijest, a isto važi i za ostale informacije od UTIC-a prema korisnicima.
Napominjemo da UTIC ne vrši ažuriranje podataka u ime korisnika bez zvaničnog zahtjeva. Stoga je vrlo bitno u obrazac za rezervaciju naziva domena unijeti ispravne podatke, te ih blagovremeno ažurirati!

 

PITANJE: Zašto je Internet domena Bosne i Hercegovine .ba, a nije npr. bh?

ODGOVOR:

1995. godine ispred Bosne i Hercegovine predat je zahtjev za dodjelu ccTLD (country code Top Level Domain) za BiH prema IANA-i (kasnije ICANN). Na žalost, domen .bh, koji je tada tražen, već je bio dodijeljen državi Bahrein.

IANA je državi Bosni i Hercegovini ponudila domen .ba koji je prihvaćen od strane krovnih vladinih institucija Bosne i Hercegovine i UTIC-a. Od maja 1996. godine UTIC je zvanično administrator Internet domena Bosne i Hercegovine (kod .ba). Pregled svih državnih ccTLD možete naći na stranici:

http://www.iana.net/root-whois/index.html

Top